of inloggen

First name is required!
Last name is required!
First name is not valid!
Last name is not valid!
This is not an email address!
Email address is required!
This email is already registered!
Password is required!
Enter a valid password!
Please enter 6 or more characters!
Please enter 16 or less characters!
Passwords are not same!
Terms and Conditions are required!
Email or Password is wrong!

Veelgestelde vragen

LEVERING

Wat is de levertijd?
Wij verzenden direct na uw bestelling de banden, zodat u deze zo snel mogelijk kunt monteren. Wij versturen vanuit verschillende magazijnen in Europa, daarom is afhalen bij ons niet mogelijk. Normaal gezien leveren wij de banden tussen 2 en 3 werkdagen af op het door u aangegeven adres. In uitzonderlijke gevallen of op moeilijker te bereiken adressen, zoals bijvoorbeeld de Waddeneilanden zou de levering iets langer kunnen duren.

Wat kost de levering?
Wij brengen geen verzendkosten in rekening voor alle bestellingen van minstens twee stuks. Alleen als u een enkele band koopt, vragen wij een bijdrage van € 5.95 (inclusief BTW) in de verzendkosten.

Welke vervoerder komt leveren?
Alle banden worden professioneel verpakt en door gerenommeerde transportondernemingen zoals DPD en GLS geleverd.

Hoe kan ik mijn pakket volgen?
Nadat de banden bij de koerier in handen zijn ontvangt u via de mail een track & trace code. Via deze link kunt u uw pakket volgen en precies zijn waar hij op dat moment is en op welke dag het geleverd wordt.

Hoe laat wordt mijn pakket geleverd?
Er wordt door het koeriersbedrijf op de dag van levering een tijdsindicatie aangegeven.

Waar kan ik laten leveren?
Er zijn drie mogelijkheden;
1. Levering op uw rekening adres
2. Levering op een alternatief adres, bijvoorbeeld direct bij uw garage of werkplaats
3. Levering bij een Pneusmart Montagepartner
Let u er alstublieft wel op dat banden niet op een postbus afgeleverd kunnen worden vanwege de omvang van het pakket.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?
De transporteur brengt de banden naar het adres of de montagepartner die u heeft aangegeven bij het afrekenen. Als hier niemand aangetroffen wordt zal de chauffeur een bericht achterlaten en u eventueel proberen te bellen op het door u opgegeven telefoonnummer.

Kan ik mijn banden bij een montagepunt laten leveren?
Als u een Pneusmart montagepartner als afleveradres heeft uitgekozen, kunt u zodra u uw bevestiging ontvangen heeft contact opnemen met de partner en een afspraak voor de montage maken. Ook als u uw banden thuis heeft laten leveren kunt u natuurlijk altijd bij een montagepartner terecht voor de montage. De kosten voor montage dienen direct aan de montagepartner voldaan te worden.

Leveren jullie ook buiten Nederland?
Wanneer u uw banden buiten Nederland wilt leveren verzoeken wij u om contact met ons op te nemen via support@pneusmart.nl of telefoonnummer: 020 8084794

Kan ik ook komen afhalen?
Wij versturen vanuit verschillende magazijnen in Europa, daarom is afhalen bij ons niet mogelijk.

BETALING

Hoe kan ik veilig betalen?
U kunt bij Pneusmart op met drie populaire betalingsmethoden afrekenen. Er zijn enkele verschillen tussen de verschillende methoden, die zetten we hier voor u op een rijtje.
iDeal
Dit is de meest populaire online betaalmethode in Nederland en een samenwerking tussen alle bekende banken. Nadat u de producten geselecteerd heeft en deze betalingsmethode selecteert wordt u naar een website van uw eigen bank gestuurd. Daar kunt u in uw eigen en vertrouwde internetbankier programma de betaling goedkeuren. Als dit gebeurd is komt u weer terug op de Pneusmart website.
Credit Card
Dit is één van de meest bekende betaalmethodes. Op dit moment accepteren wij zowel Visa als Mastercard. Om u het hoogste niveau van veiligheid te kunnen garanderen maken wij gebruik van 3D Secure dit houdt in dat nadat wij uw kaartnummer gevraagd hebben, u nog naar een website van uw eigen bank gestuurd wordt voor bevestiging van de betaling.
PayPal
Paypal is een andere populaire methode om te betalen via internet. Als u deze optie kiest wordt u naar de Paypal website gestuurd waar u op uw eigen account in kunt loggen en de aankoop kunt bevestigen. Als u geen Paypal account heeft, kunt u deze hier gelijk openen.

In alle gevallen geld dat als u van de aankoop af wilt zien om wat voor reden dan ook, wij uw betaling terugboeken op de wijze die u gebruikt heeft om ons te betalen.

Kan ik ook met creditcard betalen?
Ja, dit is één van de meest bekende betaalmethodes. Op dit moment accepteren wij zowel Visa als Mastercard. Om u het hoogste niveau van veiligheid te kunnen garanderen maken wij gebruik van 3D Secure dit houdt in dat nadat wij uw kaartnummer gevraagd hebben, u nog naar een website van uw eigen bank gestuurd wordt voor bevestiging van de betaling.

Kan ik op rembours kopen?
Nee, wij leveren niet onder rembours. U kunt met een gerust hart bij ons vooraf betalen.

Krijg ik een BTW factuur?
Ja, de btw wordt op uw factuur apart weergegeven. Deze wordt u toegezonden per email.

Wanneer en hoe ontvang ik mijn factuur?
De dag nadat de koeriersdienst de banden heeft opgehaald bij het magazijn wordt uw factuur toegezonden per email.

Wat is het rekeningnummer / IBAN nummer?
Rabobank IBAN: NL90 RABO 0105 3695 35
Rabobank BIC (Swift): RABONL2U

Pneusmart b.v.
Herengracht 282
1016 BX Amsterdam
Nederland

BANDEN ALGEMEEN 

Hoe kan ik zien of mijn banden versleten zijn?
Elke band is voorzien van 1,6 mm hoge slijtage-indicatoren. Deze zijn aangebracht in de profielgroeven van de band. Zodra deze indicatoren op dezelfde hoogte liggen als het profieloppervlak, hebben de banden nog het wettelijke minimumprofiel van 1,6 mm. Het is verstandig om de banden eerder te vervangen, bijvoorbeeld bij minimaal 2 mm restprofiel.

Kan ik verschillende banden monteren?
Monteer altijd twee dezelfde banden op één as van uw auto. Het beste is om alle vier de banden van hetzelfde merk en hetzelfde profiel te gebruiken, maar het kan natuurlijk gebeuren dat u één lekke band krijgt. We adviseren u om gelijk twee banden te wisselen, zodat uw banden heeft die op dezelfde manier versleten zijn.

Wat zijn de voor- en nadelen van een All-season band?
Een vierseizoenenband is een compromis tussen een zomer en een winterband. Alhoewel dit in sommige situaties een goede oplossing kan zijn, blijft het een compromis, het zou voldoende kunnen zijn, maar als u in echt winterweer terecht komt, zult u de kwaliteiten van een winterband missen. Een voordeel van een All-season band is dat u geen aparte set winterbanden hoeft aan te schaffen en je banden niet twee keer per jaar hoeft te laten wisselen. Pneusmart raadt u aan om voor elk seizoen de gepaste band te monteren.

Wat is de productiedatum (DOT) van de banden die ik wil bestellen?
De DOTcode is de productiedatum van de band. Banden minder dan 3 jaar oud worden in de bandenbranche gezien als recent. Al onze banden worden geconditioneerd opgeslagen. Zowel de temperatuur, luchtvochtigheid en de lichtsterkte zijn aangepast, zodat de banden niet verouderen tijdens de opslag. Vanwege de grote omloopsnelheid van onze banden, kunnen wij u helaas geen exacte DOTcode geven. We leveren nooit banden ouder dan 24 maanden, gemiddeld verzenden we banden met een gemiddelde productiedatum van 12 maanden.

Heeft een band ook velgbescherming?
Bij onze producten worden banden, waar wij specifiek van weten dat deze een velgrandbescherming heeft, aangegeven met de volgende coderingen; MFS, FR, FS. Bijvoorbeeld: Dunlop FASTRESP MFS XL. Wanneer er bij de band geen codering staat, kunnen wij niet met zekerheid aangeven of de band velgrandbescherming heeft.

Moet ik verwijderingsbijdrage betalen?
Pneusmart betaald voor alle banden die wij in Nederland op de markt brengen een afvalverwerkingsbijdrage aan de vereniging Band en Milieu. Deze bijdrage aan een milieubewuste recycling van uw oude autobanden maakt het voor u gemakkelijker om van uw oude banden af te komen. De montagepartners van Pneusmart kunnen met de documentatie die ze van ons ontvangen de gebruikte banden gratis laten afhalen en recyclen.

Zijn alle banden echt op voorraad?
Ja, alle banden die u op onze website ziet zijn op voorraad.

Hebben jullie dezelfde kwaliteit als de merkdealer?
Ja, de kwaliteit van onze banden is gelijk aan die van de merkdealer. We werken met verschillende leveranciers die de Europese normen van onder andere de opslag en het bandenlabel controleren.

Waar komen de banden vandaan?
De banden worden geproduceerd in Europa en Azie. Dit is afhankelijk van het gekozen merk.

Wat is het EU-bandenlabel?
Het EU-bandenlabel is een door de Europese Unie ingevoerde kentekenplicht voor nieuwe banden. Het label is per november 2012 van kracht. Op het label worden brandstofverbruik, veiligheid en geluidsemissie weergeven. De letter A staat hierbij voor de hoogste waarde, G voor de laagste (slechtste).

Hoe moeten banden opgeslagen worden?
Banden moeten in een droge, koele ruimte, het liefst donker opgeslagen worden. Banden zonder velgen staand, anders liggend. Contact met benzine, olie en vet moet worden vermeden. Klik hier voor meer informatie.

MONTAGE

Waar kan ik mijn banden laten monteren?
U kunt ervoor kiezen om uw banden te laten monteren bij een van onze montagepartners of bij uw eigen vertrouwde garage. Onze montagepartners kunt u vinden op de homepage aan de rechterkant. U vult uw postcode of woonplaats in waarna er een lijst met servicepartners tevoorschijn komt.

Wat kost de montage van mijn banden?
De montagekosten zijn zichtbaar op het moment dat u uw woonplaats of postcode heeft ingevuld aan de rechterkant van onze homepage. De kosten zijn per band en verschilt per montagepartner. De kosten voor montage dienen direct aan de montagepartner voldaan te worden.

Is het niet vreemd als ik zelf mijn banden meeneem?
Al onze montagepartners hebben zich vrijwillig ingeschreven en zijn u graag van dienst.

Is de montage inclusief balanceren?
Ja, de montagekosten zijn inclusief balanceren. Voor overige service kunt u contact opnemen met het desbetreffende montagepunt.

Mogen montagepunten verwijderingsbijdrage rekenen?
Nee, Pneusmart betaald voor alle banden die wij in Nederland op de markt brengen een afvalverwerkingsbijdrage aan de vereniging Band en Milieu.
Deze bijdrage aan een milieubewuste recycling van uw oude autobanden maakt het voor u gemakkelijker om van uw oude banden af te komen. De montagepartners van Pneusmart kunnen met de documentatie die ze van ons ontvangen de gebruikte banden gratis laten afhalen en recyclen.

Wat gebeurt er met mijn oude banden?
Uw gebruikte banden worden verzameld en gerecycled door RecyBEM. Dit is een uitvoeringsorganisatie van het Besluit beheer autobanden (Bba). Zij organiseren al tien jaar in Nederland de inzameling en recycling van gebruikte autobanden uit de vervangingsmarkt en zorgen dat de banden op de juiste plaats terechtkomen. Meer weten?

PRIJZEN

Zijn de prijzen inclusief BTW?
Ja, alle prijzen die u op onze webshop ziet zijn inclusief 21% BTW

Komen er nog kosten bij de aankoop?
De verwijderingsbijdrage en verzendkosten zijn bij de prijs inbegrepen. U hoeft enkel de montagekosten te betalen aan de door u gekozen monteur.

Zijn de montagekosten inbegrepen?
Nee, de montagekosten zijn niet inbegrepen bij de bandenprijs. Deze dienen direct aan de montagepartner te worden voldaan.

Is de levering gratis?
Ja, wij brengen geen verzendkosten in rekening voor alle bestellingen van minstens twee stuks. Alleen als u één band koopt, vragen wij een bijdrage van € 5.95 (inclusief BTW). Dit geldt niet voor motorbanden, de verzending van motorbanden is altijd gratis.

GARANTIE EN RETOUR

Zit er garantie op de banden?
Ja, er zit twee jaar fabrieksgarantie op al onze banden. Dit geldt alleen niet voor slijtage of beschadigingen die ontstaan zijn door verkeerd gebruik, zoals botsen tegen een stoeprand of het lek rijden door een scherp object.

Wat zijn de garantievoorwaarden?
De garantievoorwaarden kunt u terugvinden onder het kopje ‘Algemene Voorwaarden’.

Hoe lang is het retourrecht?
Bij de aankoop van producten heeft u de mogelijkheid de overeenkomst te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product. Indien u verkeerde banden heeft besteld en deze wilt terugsturen, dan zijn we genoodzaakt om de ophaalkosten door te berekenen. Wij raden daarom aan om goed te letten op het bestellen van de juiste bandenmaat. Wilt u gebruik maken van uw herroepinsrecht, neem dan telefonisch of schriftelijk contact met ons op.

Hoe kan ik me aanmelden als montagepartner?
Wij verkopen online banden voor auto’s en motoren, maar doen niet aan montage… daarom willen wij graag met u samenwerken.

Naast extra omzet voor uw werkplaats, krijgt u via onze webwinkel meer naamsbekendheid en zichtbaarheid op internet. Vindt u dit interessant, registreert u zich hier.