EcoContact-EP is getest onder extreme zomerse omstandigheden. Ten opzichte van zijn voorganger heeft de Ecocontact EP een langere levensduur van 30% en een lager brandstofverbruik van 5%. Het Flat Belt Concept (FBC) vermindert het contactvlak met het wegdek. Het resultaat is een meer gelijkmatige slijtage die bovendien vervorming tegengaat. Dit en het gebruik van materiaalsamenstelling verminderen de remweg op nat wegdek met 6% bij verbeterde eigenschappen.
Fuel economy:
E
Van A (meest efficiënt)Tot G (Minst efficiënt)
Wet grip:
B
Van A (Kortste remweg)Tot G (Langere remweg)
Noise Level:
70db
Rolgeluid in decibel (dB) dat door de band geproduceerd wordt
EcoContact-EP is getest onder extreme zomerse omstandigheden. Ten opzichte van zijn voorganger heeft de Ecocontact EP een langere levensduur van 30% en een lager brandstofverbruik van 5%. Het Flat Belt Concept (FBC) vermindert het contactvlak met het wegdek. Het resultaat is een meer gelijkmatige slijtage die bovendien vervorming tegengaat. Dit en het gebruik van materiaalsamenstelling verminderen de remweg op nat wegdek met 6% bij verbeterde eigenschappen.
De brandstofefficiëntie van een band wordt gemeten door middel van haar rolweerstand: hoe lager de weerstand, hoe lager het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot. De mate van efficiëntie wordt aangegeven op een schaal van A tot G, waarbij A het minste brandstof verbruikt en G het meeste.
Het verschil tussen de hoogste en laagste klasse is opmerkelijk. Bij een snelheid van 80 km/h kan de remweg tot maximaal 18 meter worden verminderd, afhankelijk van het type voertuig. De gemiddelde waarde ligt tussen B en E. Klasse D en G worden niet gebruikt.
Het afrolgeluid wordt vertegenwoordigd door één, twee of drie geluidsgolven en is uitgedrukt in decibel (dB). Het intern en extern afrolgeluid hebben geen invloed op elkaar. Een band met een laag extern afrolgeluid betekent niet per definitie dat het geluid intern ook laag is.